Insnöad

Vaknade imorse, fann ett sms från Niclas som i princip talade om att jag idag var insnöad och inte kommer kunna ta mig någonstans, alla bussarna inställda. Jaha, PANIK! tänkte jag då och börja ringa runt efter en skjuts... Slutar med att Anna iaf skulle åka bil till skolan så jag kunde få åka med dem. Men...

Sen ringer Julia och kommer med en briljant lösning, vi STRUNTAR i skolan! enligt Bea var det endå spökvarning och ytterst få människor närvarande, så då fick det bli så, nada skola!

Men problemet återstod ju, hur fan tar jag mig hem från Nacka? Bussarna började ju gå tillslut, men 71:an stannade inte där jag ville att den skulle stanna så jag fick åka till slussen, hinner precis med en buss sen hämtade mamma mig vid ålstäket. Det tog bara 1h 40 min. As kul! Som tur va hade jag med mig datorn så jag hann plugga lite under buss tiden...
Nu sitter jag här i värmen framför brasan, målar naglarna och förbereder inför middag ikväll med tjejerona! Var en planerad utgång, men vem vill vara ute mer än nödvändigt i det här vädret?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0