The D-day

Idag släpps Facebook på börsen och många är sugna på att handla med aktien. Själv vet jag inte riktigt om det där är min grej, jag satsar mer på stora starka stadiga bolag som man kan långinvestera i. korta snabba affärer kräver tid och uppmärksamhet, något jag inte har just nu!

För det är lite så jag ser Facebook, en snabb affär. Jag tror man kan göra ett klipp om man är med från början och säljer snabbt, men jag kan inte se Facebook som en långsikti och stabil investering. De har för få inkomstkällor och har för länge sedan nått sin topp. Jag är rädd för att Facebook får lite av it-bubblan effekten, den är för hajpad för att det ska lyckas.

Men som sagt, det är min magkänsla. jag kan mycket väl ha fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0