Tips!

Att vara medlem på olika sajter och i olika butiker kan vara både jobbigt, krångligt och plågsamt, men även givande, förmånligt och kul! Det gäller bara att ha bra koll och inte tacka ja till alla medlemskap så plånboken är full av kort och huvudet fullt av lösenord! Tänkte tipsa om de jag tycker är bäst och viktigast i min plånbok!

  • H&M - Jag vet, det mest självklara kortet att skaffa! Rabatter, reor och special erbjudande. jag ska tillexempel på ett event nästa fredag. Det är frukostshopping (07.30) i butiken på Hamngatan där det bjuds på frukost och 20 % rabatt på allt i butiken. Rolig vardagsecent sådär! Det enda man ska veta är att det kostar pengar att ha kortet om man inte handlar för över 2000kr på ett år. Jag har inte alls svårt att komma upp i den summan, det går ganska snabbt...

 

  • Members.com - En internetbutik som erbjuder olika varor för stunden till rabatterade priser. Varor som iPads, märkesväskor, olika stora svenska designers, smycken, underkläder, resor m.m. Hittas varje dag på denna sida och till lägre priser. Lite som en outlet på nätet! Det enda är att leveranstiden är ganska lång så man får inte ha bråttom! Kruxet är att man måste bli accepterad medlem eller så ber man någon som redan är medlem att bjuda in. Så om någon vill får ni kommentera och skriva mail adress så skickar jag en inbjudan! Då får även du en värdecheck på 50 kr som kan användas vid ditt första köp.

 

  • Kicks och Twilfit är för mig två måsten, speciellt om man är tjej! Kicks är duktiga på att ha bra ebjudande på dyrare smink och även ge en hyffsad bra rabatt. Såklart är det billigare att ibland köpa någon annanstans, men jag har svårt för att hitta alla produkter på andra ställen. Sedan är Twilfit bra som anordnar kundevent, hjälper till med att hitta storlekar och har ibland extra erbjudanden. De ger också hyffsat bra bonuscheckar. Både Twilfit och Kicks har slutat med kort och använder sig av personnummer, jaaaa, en lättare plånbok!

 

  • NK - Bor du i Stockholm måste du ha ett. Du handlar alltdi något på NK och när du gör det vill du ha bonus. Förutom det så är det roliga event och fantastiska reor (som man dock måste köa en evighet till). Det vita kortet är standard kortet och ger dig förtur till rean (men inte så mycket förtur när alla stockholmare köar) och det svarta kortet får du när du nått en viss summa och ger dig mer exklusiva erbjudanden och inbjudningar till olika event. Desutom får man förtur till reorna.

 

  • Vagabond - De har iget kort men be om ett stämpelkort när du handlar där! De räcker hur länge som helst och när du köpt 4 par skor får du 200kr i rabatt på 5:e paret!

 

  • Change - En underklädeskedja som finns på några få ställen i Stockholm, bland annat i Nacka Forum. Bra underkläder som håller länge och kostar därför lite mer. Precis som på Twilfit är det kunnig och hjälpsam personal. Change ger inte ut rabattcheckar, men de har fantastiska erbjudande som "2 för 1" osv. perfekta klipp när det är dyra underkläder. Sedan har man 20 % på basutbudet, alltid!

 

  • Let's deal, Rabble och Groupon - Bra i slutet av månaden eller när man bara vill spara pengar! Har erbjudande på allt från skönhet till mat, glsaögon, smink, you name it they have it! Helt klart värt att ladda ner apparna och bli medlem på nyhetsbreven. De har mycket bra restaurang erbjudanden på flera rätter!

 

  • Åhléns - Underbar affär, har allt från kläder till badrumsinredning, parfymer och kuddar, smink och balklänningar, mattor och tyg! Allt man behöver kan man hitta här. Helt okej bonussystem, kunde vara bättre med tanke på utbudet och priserna. Ibland har de en del medlemserbjudande också.

Det var väl de jag kunde komma på och har mest användning av själv och kan tipsa om. jag kommer säkert på något mer senare, då får jag väl lägga upp det då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0