Vintern rasat

Idag är det Valborg och våren är på ingång. Det känns i luften och syns, framförallt nu efter de varma dagar vi haft. Har fått en solbränna efter alla dagar i solen på jobbet. Vi ska elda upp skiten idag och säga hej till det nya. Valborg får mig alltid att vilja förändras, precis som den där känslan man har på Nyårsafton. Jag ska nog börja med ”valborgslöfte”. Det känns lättare att ha ett sådant än ett nyårslöfte, att mitt i vintern hitta ljuset är inte alltid en lätt uppgift, är nog lättare när våren kommer.

Sen behövs det nog mer än ett löfte, jag behöver ett realistiskt mål, en sporre för att klara av något. Det behövs en vilja och ett målsnöre, sen är det bara full fart framåt! Ska försöka baka något nu till ikväll, sen blir det att möta grabbarna för att handla och ikväll blir det lek, spel, brasa och grill, fantastiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0