Ett regnigt England

Tisdag idag. Andra dagen på veckan, 3 dagar kvar till helgen och 5 kvar på veckan. Det är konstigt hur tiden går så fort ibland, medans andra veckor aldrig verkar ta slut. Sitter i sängen och lyssnar på bra musik (enligt mig då...) och är helt slute efter att ha gjort ingenting (?!). Har regnat två dagar nu och jag börjar bli deprimerad! Men jag köpte en lyxig ansiktsmask, så nu har jag iaf nått att göra!

Har iaf läst klart Pride & Prejudice nu och jag måste erkänna att jag önskar den var längre. så romantisk och så otroligt bra skriven... Ibland önskar jag att killarna var lika romantiska som förr. Kärleksbrev, rosor, dikter, ja, sånt där romantiskt "trams" som alla tjejer dör för. Finns det sådana killar? En utdöende art isf...

Gjorde inte mycket i skolan idag, hade tråk engelska i 4 timmar (!) med en lärare som verkar jobba i slowmotion. Här "hemma" (börjar kalla huset här för hemma!) är allt som vanligt. Men regnet å blåsten har kommit till England! HATAR REGN! Hur ska jag klara mig i 3 månader?! Till en början måste jag köpa ett större paraply, för som det ser ut nu får inte min rumpa plats under det jag har... Igår gick jagrunt med en stor blöt fläck på aset, inte speciellt attraktivt precis...

Imorgon har vi Art & Design sen bär det av hem till Adde för att räkna lite matte. Går jävligt långsamt för tillfället, men, men, det går nog bra, tillslut... Tror det blir Alberrys imorron också som vanligt, men vi får se vad som händer. Har inte kännt mig helt frisk så får se om jag hänger med. Men nu ska jag krypa ner i sängen med varm choklad, kanelbullar (som jag B och Julia bakade i söndags!) och titta på en bra film!

Natti Natti

xxx

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0