Spanien, DAG 21

Bajs, skrev precis assnyggt inlägg som försvann....

Är inte så van vid datan för det är nämligen världens bästa JULIA som äntligen har anlänt till España och gästbloggar!

Dagen började igår vid tolv vid stranden, för att ta promenad, bada, sola och lära sig alla namnen, vilket jag är grym på! Sen siesta på taket och lite välbehövd sömn eftersom jag gick upp 02.30 på morronen för att ta planet klocken 06.00 från  Arlanda. Där jag även såg en skitsnygg kille(to be continue...). Så jäkla skönt att äntligen va här, har läntat sen i februari och har saknat Fredrika som tusan! Nu är Dreamteamet samlat igen!

På kvällen blev det utgång efter att Fräddi och Jossan rotat igenom min väska efter nya kap och när alla såg skitsnygga ut så drog vi! På TuttiFrutti träffa vi de andra Stockholmarna och gissa vem som är med dom om inte snyggingen från Arlanda, som det även spanades på en hel del på flygplatsen i Malaga ;) SCORE! och om det blev... ;) Kom iaf he´m vid 5.30 i natt och det kan ju inte va helt fel, eller???

Pooparty ikväll och fortsättningen följer....

Spanien, DAG 20

ÄNTLIGEN dag 20 och IDAG kommer JULIA HIT! Sååå kul! Gud vad jag längtat!


Spanien, DAG 19

Idag drar vi till Malaga och shoppar järnet gott folk! Det är vi och familjen Kruse som ska ut på äventyr. Detta blir nog kul och intressant! Haha. Imorgon kommer Julia också, ska bli så jävla roligt! Längtar, längtar och längtar!

Ska försöka hitta ett par najsiga skor, men det kan väl inte vara så svårt? Jag vill också ha ett fint halsband. Har inte så mycket mer att säga, igår var en nykter kväll och jag såg på bollibompa (pingu och Baltazar!) as bra!

Hasta Luego, ses vi i Malaga kanske?...

Jag vill dö

Okej, gårdagen var inte bra, INTE bra. Fiasko. Inga mer detaljer.


Spanien, DAG 18




Jag vet att jag inte är nån skönhet eller så
Om du lämnar mig kan jag det väl förstå
För vad har jag att ge dig som ingen annan har
Jag är ingen särskild medans du är underbar


Spanien, DAG 17

Helt slut. Orkar inte. Blåsigt. Moppe. Utgång.


"I don't want somebody to love me..."

"... just give me sex whenever I want it"

Behov. Behov. Behov. Nu. Nu. Nu. Lugn. Lugn. Lugn. Den som väntar på nått gott...?

Ska ut och äta med gänget om en stund. Måste fixa mig. Här är vårt husdjur, han bor i mitt och Jossans sovrum. Vi hittade honom igår, han är nyinflyttad.



Han bor under AC:n visst är han söt?


Spanien, DAG 16

Okej, jag har nu varit vaken i ca 1 timme och hunnit stretcha och äta frukost. Känner mig inte super produktiv precis... Men vem bryr sig? Jag är glad för att jag kom upp innan 10 och för att jag stretchat. I ärlighetens namn är jag vig som en gamal kärring, så det behövdes!

Aaaaah! Snart kommer Julia, kommer bli awesome! Längtar verkligen riktigt riktigt mycket nu! Börjar tröttna lite lätt på min familj, konstigt nog...

Nu ska jag göra nått annat, ciao!

.

Blev en skön dag på stranden med nakenchock och mycket bra solning i kajak. God lunch, en av de bästa men middagen blev sådär... DOCK! Mycket god efterrätt (kladdkaka)!

Sedan jag kom hem från stranden har ALLT gått fel. Och då menar jag verkligen ALLT! Inte min dag idag helt enkelt. Är väl bara att acceptera och gå vidare? Eller så kanske allt vänder efter denna kladdkaka... Haha. Julia har iaf kommit med goda nyheter! Fast de kom typ igår... Hennes granne ska flytta! Vilket betyder att vi kanske kan köpa deras hus? Det är iaf det jag tjatar på och päronen verkar gilla idén SKARPT! Vi håller tummarna!

Julia, tänk oss som grannar, galet!


Spanien, DAG 15

Idag tänker jag beskriva gårdagen istället för den kommande, men det funkar väl?... Kvällen började grymt bra, men slutade? Inte i katastrof, men visst var det lite konstigt. Vi är inbjudna på BBQ hos tysken OCH de nya stockholmarna. De nya stockholmarna är lite trevligare än de gamla?... Ebba fick en drink igår på Jimmy's som INTE smakade RedBull vodka. Misstankar riktas mot han som gav henne den Niklas (Victor) men ingen ska dömas utan bevis, DET är viktigt. Var hemma runt 5, helt ok.

På DAGEN igår chillades det på stranden i solen och föräldrarna paddlade kanot. God lunch käkades på Papagayo, men gud vad vi fick vänta på den! INTE alls okej. Vi gick dit 14 och fick maten 16... Men GOTT var det!





Pappa och mamma i kanoterna.



Berta och Jossan på stranden.



En LITEN del av gänget.


Det blir en bra kväll

Kvällen är planerad. Om typ en timme blir det en tripp upp till stan för lite shopping och en del ska ha lite förkröks material. Sen hålet i väggen för het potatis, upp till oss, förkrök, spel och mat. Sen ännu en vild natt som (förhoppningsvis) avslutas på Jimmy's och sedan hemåt, lite tidigare än senast... det är så vi gör det här i Spanien.


HM


Spanien, DAG 14

Japp, ni ser det lika klart som jag gör. Vi har nu varit här i 2 veckor, Julia kommer om mindre än en vecka och  jag är hemma om 14 dagar. Tiden går väldigt fort just nu. Visst längtar man hem, men man längtar mer efter vänner än själva Sverige tror jag.

Idag blir det nog vattenskoter tror jag eller så ska vi bara till Burriana. En dag på stranden i alla fall, det är vad det blir!

Igår var det grillning på stranden som gällde, hela galna gänget. Det åts hamburgare, krov, annanas, ost, sallad och en massa annat. Maten tog aldrig slut! Grymt mysigt hade vi och tyvärr blev det ingen vollyboll eftersom att vi fortfarande INTE har en vollyboll... Tyvärr har jag inga bilder då det var mamma som var fotograf.

Hasta luego!

Kladdkaka på spanska

Har precis kommit hem från poolen som vi svenskar invarderade idag på eftermiddagen. Det var en svettig resa upp men sååå värt det. Pooler är underskattade. Har duschat, städat min halva av rummet (ja, man måste städa här, bajs tråkigt!) och sedan satt jag mig här i fotöljen med datan och kladdkaka. Mys.

Igår blev min syster yster drogad när vi var ute. Det var läskigt. Så nu har jag (efter en galen kväll) tagit ett beslut. Jag ska inte betala för någon alkohol på 2 veckor (det är målet, men kanske bara blir 1 vecka). Jag sparar inte bara pengar, utan minskar kalorierna också! Alltså, BARA positivt. För pengarna som blir över ska jag köpa ett grymt snyggt halsband.

Ikväll bir det BBQ på stranden med svensk maffian. Vi är ett jävligt stort och härligt gäng nu. Igår kom ju Tom och Fröbergs kusiner (släktingar) ner. Så chill kväll och mys på stranden ikväll.


Spanien, DAG 13

Trött. Sovit lite. Kom hem 8. Klart slut.


Ofrivilligt

Blev förresten även ett pool dopp idag. Första gången på hela semestern och gissa vad som händer? Mitt hår blir grönt i topparna. Så lagom till att utväxten bleks blir topparna gröna, prisa Gud för han är så generös! I och för sig är allt mitt hår jävligt ljust just nu... Så det är väl bara en tidsfråga innan det gröna är vitt?...




En lärorik dag

Det blev en dag på stranden, förvånade? Skulle inte tro det. Kom precis upp och har hunnit med en dusch. Sitter nu i skuggen på balkongen med isvatten och grekisk youghurt. Underbart. Jag har kommit fram till två saker idag.

Nummer 1: Jag ska smörja in magen. Efter att ha bränt den två dagar i rad är det dags att ta förnuftet till fånga och bara smörja in den!

Nummer 2: När jag kommer hem ska jag börja ta sprutor. Jag pallar nämligen inte med det här längre. Det är sanningen. Tror det kommer vara en enorm frihetoch jag är positiv.

Så hjärnan har arbetat mycket idag medans kroppen har fått vila. Blev dock en promenad längs stranden som kändes i lår och rumpa! André syntes också till och Borås pojkarna så vi snackade ihop oss lite och det verkar som vi blir ett rejält svenne gäng ikväll. Fantastiskt.


Spanien, DAG 12

Okej, om två dagar har halva tiden gått, för det är väl torsdag idag?... I ärlighetens namn längtar jag hem, inte mycket, inte lite, men längtan finns där. Dock har jag ju fortfarande saker jag inte gjort som måste avklaras innan hemfärd. Så det är lite dubbla känslor, mixed feelings som man skulle säga.

Igår var det utgång och vi träffade på en del svenskar, men inte sådär grymt många och inga som vi välkomnar in i gänget. Som Linn sa, killar är mer okej än tjejer, tjejer är oftast bitchigare. Sanna ord. Alexandra är INTE trevlig (sorry för uthängningen, men jag vet att hon inte läser min blogg). Det var även wet t-shirt contest igår. Billigt. Vi shotade gratis med några rika tyskar, billigt. Men va fan, vi visade INTE brösten iaf. Han på Seven blev arg, besviken och lite avig. André var även med. Killen som varit nere här i typ 15 sommrar i rad (han är 31). Trevlig typ som åker ner ensam och lär känna nya människor.

Ska nu slå en signal till Ebba, sen drar vi nog ner till stranden, vad annars?


Spanien, DAG 11

Vi skulle åkt till Malaga idag, det var planen. Men så blev det INTE! För ingen orkade.... Får helt enkelt bli en annan dag! Men vem bryr sig, vi har 16 dagar kvar här... Typ.. Julia kommer om 9 DAGAR! Snart alltså! Ska bli helt underbartt eftersom jag börjar tröttna på la familia. Jag har blivit förkyld också. Jävla ac!

Nu ska jag äta kiwi, hasta la vista!


Oskar Linnros



Då när försommarn' kom, över grå kapuschong,
Så lat, jag var så ung och lojal,
Jag sa, jag blir aldrig en sån från stan
Det är blott dig jag håller av




Står i din port står bara still
För en minut sen var du min
en tredjedel av den jag var går hem
för en är krossad, en är din
det här är slutet på vår film


Vad vet vi, egentligen?

Konstig man i klänning på Allsång (Thomas Di Leva) sprider sin kärlek och sjunger den välbekanta orden "Vi har bara varandra, vi har bara varandra". Men vad finns egentligen bakom fasaden? Tidigare detta år gick Di Levas ex-kärlek ut med att han slagit henne, en anmälan gjordes men förundersökningen lades ner p.g.a. att hon inte ville sammarbeta. (Läs artikel)

Vad ska man tro och vem har rätt att döma? Vi vet egentligen inte vad som hänt eller hur? Ord står mot ord. Inte för att jag säger att det är rätt att slå dem man älskar, för det är det ABSOLUT inte. Men samtidigt får man inte döma innan dom, eller hur? Men har han gjort det, förtjänar han det värsta.


.

Det var allt för denna stund, dags för mig att dra mig tillbaka! Blir en bok, stort glass färskpressad juice och lite goda kex i skuggan på balkongen. Ha det underbart!


Dagen före idag






Spanien, DAG 10

Igår var en rolig dag, mycket gjordes. Därför är idag en seeg dag, men på nått konstigt sätt har jag hunnit med en del iaf! Var hemma 4 igår efter dansande på bord. Det blir liksom så när vi svenskar möts. Alltså, vi träffade nya svenskar igår, som också spenderar halva sommaren i detta land (spanien). Detta firades med drinkar dans och galen natt som slutade med att stackars Hannes spydde...

KUL är iaf rätt ord att beskriva kvällen.

Denna dag gick vi upp tidigt och begav oss till den beryktade marknaden! Å vilken shoppinglycka!... Gjorde av med 25 € och detta är vad jag fick för pengarna:



Det blev en hatt, skor och bikini. Riktigt nöjd faktiskt! Imorgon blir det nog en shoppingresa med hela gänget till Malaga. Ska bli roligt, har aldrig riktigt "gjort" staden så det är lite spännande!

Efter shoppingrundan på marknaden begav vi oss ner till stranden för att spela lite vollyboll. Problemet var bara att vi inte hade någon boll och det var ingen annan som spelade så det blev lite chill i solen bara. God lunch avnjöts (Pil-Pil) och sedan beslutade vi oss för att gå upp till staden för att vi var uttråkade. Käkade glass och gick hem i värmen, blääää.

Så nu sitter jag här på balkongen, nyduschad och snart är det dags för en tupplur och senare ikväll blir det Allsång på Skansen på SVT World.

Spanien, DAG 9

Uppe tidigt idag. Ska möta tjejerna om 30 minuter, sen blir det gemensam promenad till andra stranden. Det blir vattenskorer, båt, vattenskidor och ring idag. Vattenlekdagen kalar de vuxna den...

Ska bli as kul iaf, lite variation! Ny strand och nya äventyr! Eller vad säger man? Dags att bege sig in och smörja sig, lär ju bli stekt om jag ska vara i vattnet så mycket...


Fast våran  är blå!


All träning är bra träning

Kom ni på hur jag stolt påpekade att jag varit ute och gått en morgon. Jo, nu är det ju så att det har inte hänt igen. En gång är ingen gång, eller vad säger man? Men har nu kommit fram till att all sorts rörelse är bra. Har även kommit fram till att jag inte är typen som går...

Så nu har jag kommit på HUR jag ska träna!

  • Gå på stranden. Man får sol, kan spana in folk och samtidigt rör man på sig. Tror det även är ganska bra för balansen, har nämligen snubblat några gånnger eftersom sanden ibland är mjuk och ibland hård. Som en...
  • Strandtennis är även en ypperlig aktivitet! Kul, tävlingsinnriktad och ja, nått mer! Iaf är det roligt och man trör på sig, DET är huvudsaken!
  • Eftermiddags vollyboll! Så varmt, hett, fuktigt och klibbigt på dagen att man ine kan spela, sanden är även het som en spis platta! Men på eftermiddagarna och kvällarna är det hur kul och skönt som helst att spela!
  • Simma. Vatten, stan är full av vatten, ååå vatten... Varför inte simma? Salt vatten, så det r inte speciellt jobbigt, man flyter ju! Perfekt!

Så nu finns inga undanflykter!


En ANNORLUNDA dag

Idag gjorde vi något! Idag gjorde vi något! Idag gjorde vi något! Idag gjorde vi något! Faktiskt 2 SAKER!

  1. Vi gick till en ANNAN strand och åt. Mycket gott men väldigt dålig service.
  2. Vi fick hit kanoterna och vi paddla och simmade och fraktade och bar. Ett riktigt tränningspass och vi har faktiskt bidragit med något.

Ikväll blir det mys på taket och chill med svenska maffian sen kanske det blir ett nattbad.

Jag tänkte på något men nu glmde jag bort det, fan. Det är väl detta som kallas semester kanske? Jaja, jag mår bra iaf, det är väl det absolut viktigaste?



Kanoterna funkar även bra som sovplats, Linn har provat och godkännt.


Spanien, DAG 8

Trött. Hungrig. Varm. Gnällig.

Inte. Min. Morgon.

Köket. Nästa.


En dag i Spanien

Många har frågat vad jag gör här nere i Spanien. För det första, den frågan är hemskt svår att svara på och för det andra så gör jag absolut inget. Vi gör inget i 4 veckor. Ledsen men mer spännande är det inte här nere. Några dagar kan vi slå på stort och köra vattenskoter, åka ring och kanske ta en tur upp till stan efter siestan, men det är bland det mest spännande vi gör. Malaga kan vara en anhalt ibland också, för shoppingens skull.

Så det här är hur dagen ser ut:

  • Vaknar mellan 10 - 12. Går upp.
  • Äter god frukostpå balkongen, läser tidningen på datorn, bloggar lite och spacebookar lite.
  • Slappar i ågon halv timme/timme.
  • Smörjer in mig.
  • Packar strandväskan.
  • På med nån klänning (så lite kläder som möjligt)
  • Ligger på stranden
  • Badar
  • Äter lunch på stranden/restaurang
  • Solar
  • Badar
  • Går hem
  • Dusch
  • Sovstund
  • Mat
  • Slapp tid
  • Utgång?/Ännu mer slapp tid?
  • Sova

Så där ser en dag ut i Nerja, ALLTID! Ibland kan mathandling, poolbadande och andra utsvängningar finnas, men dock bara vid undantag.


Okej

Hemma från stranden, nytt tillskott till svenskmaffian. Härlig dag på stranden, helvetes dag i mitt huvud. Tänk hur två så fel saker kan gå ihop.

Spanien, DAG 7

Okej, en vecka har gått och vad har jag gjort? Absolut INGET. Känner att mitt liv för tillfället är ganska menningslöst för världen, jag gör inte någon nytta. Inte för att jag gör det annars... Eller kanske jag gör? Eller jag vill tro att jag gör det!

Det är konstigt att man behöver komma lång långt bort för att få riktig semester. Kunna stänga av mobilen, slappna av och inte ha några måsten. Det känslan jag har här får jag aldrig hemma. Semestrar är välbehövda helt enkelt! Idag kommer flera vänner ner och svensk gänget växer. Ska bli kul med lite mer folk att umgås med och slappa med, för som sagt, vi gör inget här nere, vi bara chillar.

Ska ta och smörja in mig (har kunnat minskat solskyddsfaktorn nu!!!!), fixa håret (har brännt hårbotten) och packa strandväskan. Min rumpbränna håller på och läker nu! Skönt skönt skönt! Så idag får jag "typ" vara i solen med rumpan, vilket jag tolkar som  ett "jag får". Så idag blir det en chill dag på stranden med familjen och sneare kommer familjen Fröberg ner och gör oss sällskap!



Vy från utkiksplatsen.


En helt ny värld

Har nu käkat VÄLDIGT onyttig middag. Kalorierna är många och ENORMT goda! Jag tror min idé om att gå ner i vikt är ganska meningslös. Jag kommer hålla igång så jag mår bra, men ärligt talat orkar jag inte anstränga mig. Lat, jag vet.

Mitt hår blir blondare, eller snarare vitt! Men det envisas med att behålla min snygga utväxt, varför???!


Spanien, DAG 6

Blev en riktig sovmorgon imorse, lämnade inte sängen fören runt 12. Skönt. Sen var det stranden för hela slanten och god lunch på Montemar, pil-pil räckor, MUMS!

Man kan väl säga att livet rullar på bra här nere och imorgon har en vecka passerat, tiden går fort när man inte gör något alls. Har dock lit ehemlängtan (såklart). det är inte hemma man saknar det är människorna man saknar. Men som sagt, en vecka har gått fort, så varför ska inte de andra 3 göra det nu när resten av svenskarna kommer ner? En vattenskoter sjösätts? Kanoterna åker fram?  Känns som att tiden kommer susa förbi snabbt.

Men nu sk ajag och syrran fixa lite käk, ensama hemma och allt ikväll! Får se vad vi kuckelilurar ihop...

Big Big World - BBW

Fick nyss ett mejl från Julia på spacewook. Jag tänker inte säga vad det stod, men en sak kan jag säga, det är ÄCKLIGT LÄSKIGT att bli stoooor!

Så många beslut, så stooora grejer och så allvarligt! Ofc finns det positiva saker, MÅNGA positiva saker, men det är fortfarande läskigt värre!

Få se, jag är 18, min morsa va 20 när hon mötte min pappa, de gifte sig när hon va 21 och fick mig när hon va 28. Folk som är unga gifter sig och förlovar sig, får barn och skaffar hus. PANIK PANIKA PANIK!

Men jag ska försöka att tränga undan det faktum att om 3 år kommer jag gifta mig...?! och sen ska jag bara ta allt som det kommer, det kan ju inte vara så svårt?



Jag och Julia leker vuxna!


I keep dancing on my own

Hemma från stranden och det är varmt idag! Passade på att gå lite tidigare så man får lite ensam tid i lägenheten. Det är svårt. Lägenheten är säkert minst 3 ggr mindre än vårt hus, köket är kanske lika stort som hela lägeneten?.. Men det funkar, man är ju nästan aldrig här. Dagarna spenderas på stranden så vi bara sover och äter. Delar rum med syrran och än har vi inte dödat varandra. Dock snackar hon mycket i sömnen OCH snarkar, jippi!...

Utgång ikväll ser det ut som, verkar som det blir med Södertälje gänget. Trevliga typer så det ska nog bli bra, avsluta med ett natt bad kanske?

Blev inga bilder på stranden idag, var alldeles för upptagen med en annan sak. Alltså inte lat - bara upptagen.


"Men det kunde jag ju inte säga, för då skulle alla tro att jag var avundsjuk. Vilket jag var."


Spanien, DAG 5

Ni vet min rump bränna? Den som gör så himla ont och har färgat min rumpa rosa? Jo, va hos doktorn den här morgonen och det är tydligen brännskador... Fuck. Får INTE ha rumpan i solen. Hatar läkare, de förstör min semester. Men fick nån salva som luktar blä som ska hjälpa, 3 dagar sa hon. 3 JÄVLA DAGAR!

Aja, får väl sola överkroppen och framsidan. Kommer se ut som en ostekt fisk, vit på ena sidan och svart på andra?... Haha, men jaja, fan.

SÅ, guess what? Stranden IDAG med... Man kan helt enkelt INTE få nog! Men eftersom det är 23 dagar kvar kanske jag hinner ändra mig?... På lördag kommer svensk gänget, då bir det fullt ös medvetslös i 3 veckor. Längtar.



Här hänger jag hela dagarna, på Nerjas störrsta strand - Burriana. Kom och joina vet jag! Finns gott om plats!


En bild säger mer än tusen ord



Spanien, DAG 4

Hej jag är trött. Igår kom vi hem vid 5, igen... Men vad ska man göra? You only live once so let's do the best of the situation. Sova får man göra när man är död! Haha.

Det startades på Seven, sen blev det shotbaren och efter det någon annan ny random bar vi inte testat förut. Vi var ett svensk/danskt gäng och det pratades engelska eftesom danska är ett så himla komplicerat språk! Kvällen avslutades med nattbad och busigheter... Man ska aldrig lita på ett svenskt gäng i Spanien, vad som helst kan nämligen hända! Stackars spanjorer fick nog en chock nu på morgonen...

Det blir sol och bad för det är ännu en het dag. Nu har vi i alla fall 2 parasoll så nu kanske jag inte bränner mig? Det vore i så fall nytt personligt rekord! Min rumpa gör fortfarande ont, och jag tycker faktiskt lite synd om mig själv...

Hörde att det var super varmt även i Stockholm, KUL för er! Tycker synd om er på Grisslinge, för Burriana är så himla mycket bättre!

Som vanligt kommer bilder senare, ha en underbar dag i solen, det ska jag!


Sol, vind och vatten

Okej, senaste nytt från Nerja:

  • Det är super varmt, inte varmt, utan SUPER varmt...
  • Jag har bränt mig under fötterna för jag inte tog flipflops till duschen på stranden. sanden är stekhet och mina fötter blev friterade!
  • Eftersom jag bränt min stackars rumpa solade jag inte ryggen idag, nu har jag bränt brösten och låren istället, lovely. Jag ÄLSKAR min skandinaviska hy... INTE!
  • Mitt hår är en ENDA tova. Jag orkar inte borsta det. Enligt min syster ser det "helt okej" ut, jag har noga övervägt och kommit fram till att detta kan jag leva med.

Okej, det låter kanske lite negativt, men i verkligheten är det negativt på ett positivt sätt! Jag slappnar faktiskt av, har semester, gör bort mig och orkar inte bry mig. Det är väl så det ska låta?




Pappa och syrran på luftmadrass, UTAN hål!



"Sol, vind och vatten är
det bästa som jag vet
men det är på dig jag
tänker i hemlighet
Sol, vind och vatten
höga berg och djupa hav
Det, är mina drömmar vävda av"


Spanien, DAG 3

God morgon allihopa! Dags att vakna och börja dagen, livet och resten av våra liv? Lite väl tungt det där, nu chillar vi bara. Gick upp 08.00 idagm 08.00! Är väldigt stolt och känner mig väldigt bra! Va ute och gick i en TIMME, med mamsen och papsen, och tur var väl det! Äckliga spanjorer som äter upp en med blicken är livsfarliga och bara obehagliga!

Sa ju att jag skulle träna Julia! Ha! Nu ska jag bara försöka att komma ihåg att fortsätta med träningen, det ÄR svårare...

Igår blev det en mysig kväll på taket med familjen. Det spelades spel och bra myste. Man kan ju faktiskt inte festa VARJE kväll, eller jo det kan man, men man behöver inte!

Ska ta och smörja in mig och min alldeles rosa bak (brände den rejält igår!) sen bär det av till stranden IGEN. Det börjar bli lite tjatigt...

Adios, checkar in senare med lite bilder och ståhej! Hoppas ni inte saknar mig alldeles föööör mycket!.... Haha.


Det blir en dag på stranden

Så här ser en helt normal dag ut i Nerja. Man gör absolut inget och det är okej.



Syrran med sin fjortis pose, totalt serious...



Jag "glassar" i solen... I själva verket smälter jag.



Jossan och hennes vatten konster, det tar ALDRIG slut...



Skönt.


Spanien, DAG 2

Var hemma 5 imorse, Spanien vann ju VM! Den där bläckfisken är verkligen underlig. Det var fest överallt och det var nakenbad och härliga människor. Efter två dagar känns det som att vi varit här i en evighet. Det är skönt, det är som hemma.

Kom precis hem från stranden, har hunnit duscha och nu sitter jag och mamma och kollar på svtWorld. Det går gamla repriser och jag orkar nte röra mig. Blev en del bilder på stranden idag, ska väl någon gång lägga in dem på datorn, men jag orkar inte. Lat är vad jag är!

Men nu ska jag vila lite, det är jobbigt att blogga....

Pusselipuss


Spanien, DAG 1

Så, framme och det är inte så där as varmt, ÄNNU... Landade igår kväll så det blev snabbt hem, lämna väskor, ner till stranden för mat och sen ut med en av Josefins alla kompisar här nere. Blev en helt okej första kväll, men blää vad sömnig jag var!

Idag spelar Spanien VM final mot Holland, vilket liv det kommer bli! Galet! Hoppas Spanien vinner, men sen har ju också bläckfisken Paul krypit in i det spanska huset, så det ska dom väl? Paul tippade ju åter rätt i bronsmatchen som Tyskland så fint vann.

För er som inte håller er uppdaterade så är bläckfisken en av tipparna i detta VM. Han har fått två hus med mat, det enda som skiljer dem åt är flaggan på husen. Hittills har han tippat varenda match rätt, så varför göra bort sig nu? Det återstår att se.

Mamma och pappa är ute och går, det ska skaffa fram frukost, HOPPAS JAG! Jag svälter nämligen och det blev inget fylle käk hemma igår, så ni kan ju förstå hur hungrig min mage (alltså JAG) är!

Ferlix (Josefins kompis som vi hängde med igår) och min syster yster kommer garanerat ha ihop det under resan, någon som satsar emot?.... Haha. Men det syns så himla självklart, eller har jag tappat min förmåg?!

Puss och kram!

(Längtar så tills lite fler kommer ner hit (speciellt du JULIA!), så himla ensamt att vara äldsta tjejen med en massa små pojkar! SKYNDA! Haha.)



Paul tippar bronsmatchen. Han tippade Tyskland som senare, inte helt oväntat, vann.



Snart är jag där

Så, imorgon åker vi till Spanien och nu sitter jag här, sjuk. JÄVLA SKIT! Men jag ska bli frisk, rekord snabbt! Så det så!

Allt är typ pakat, nästan, bara lite saker kvar. Min väska väger 18 kg, två kg mindre än vad man får ha med sig, så jag lyckades! Har med mig en massa saker, men absolut inget onödigt, absolut bara nödvändiga saker... Köpte en ny strandväska idag, den är perfekt storlek för stranden, men man kan även ha den in till stan. Det är alltså ingen "typisk" strandväska. Hur jävla mycket kan man skriva om en strandväska!? SLUTA NU! Hahaha.

Vi har även köpt världens bästa spel! "MAO" - Med Andra Ord. Ska bli awesome kul att spela! Köp det om du inte har det, spela det om du inte har spelat det, jag lovar, det är GALET kul!

Men nu ska jag ta tag i packningen så det inte är typ klart utan klart!


I do it my way

Länge sedan, vet inte riktigt varför. Antar att jag har annat för mig bara, ska försöka bli bättre. Eller vet ni vad, jag tänker inte be om ursäkt, jag tänker inte bättra mig, för det här, det här ör helt enkelt jag. Ta mig som jag är eller strunta i det, jag överlever nog hur som helst tillslut.

Snart Spanien, på lördag åker vi. Jag både vill och vill inte, men så kanske det ska vara? Skönt att komma ifrån allt här hemma, eller? Har iaf packat klart nästan alla kläder nu, så stressigt kommer det nog inte bli, hinner med att dra ut en sväng med Julia på fredag.

I morgon blir det upp vid 9 för att få skjuts in till stan och köpa en bikini?... Förhoppningsvis iaf! Sen blir det över till Julia på kvällen för grillning och fotboll, Spanien - Tyskland och jag hoppas det blir Spanien som går vidare. Eller inte imorgon, idag kanske man ska säga?

Men ska krypa ner i sängen nu, puss och godnatt.



Inspirerande musik. Och ja, jag gillar opera.


Det blev en dag på stranden

Har spenderat de senaste timmarna nere på grisslinge med mycket trevligt sällskap i solen. Det var underbart och vattnet var så varmt att man kunde ligga i en stund. Vi lyssnade på Julias gris som sjöng väldigt fint där på stranden. Det var inte så måga grisar på stranden faktiskt, undra var dom ar?.. Hmmm...

Det var en helt okej kväll igår, men bara helt okej. Vissa killar är bara fööör mycket, blä! Resan hem var inte den bästa heller. Kan folk bara inte hålla KÄFTEN på bussen? Det är INTE okej att bara skrika! RESPEKT TACK!

Planerna för ikväll är inte spikade, vi får se vad som händer. Jag är trött.


Do not know...

...what to write.

Men ikväll blir det nog Metro med Julia, det ska bli kul!


FAIL

Jag snackar sällan skit om sånna jag inte känner... Okej, jag snackar skit precis som alla andra, men jag vill tro att jag är lite bättre än andra. Det vill vi väl alla tro?

I alla fall, det här är väl inte okej? Visst har hon fejkat lår storleken??? Eller? Jag har aldrig set nån med lår som hennes...




Those will be the best memories

Det är nått speciellt som händer när tjejer träffas ensama. Vi hade galet kul idag. Vi blev inbjudna på fest i Jackobsberg (stavning?) om två veckor, besökte killtoaletten och pratade i mun på varandra. En lyckad kväll, med underbart sällskap och fantastisk underhållning, Eclipse.

Inga gör det som vi!


RSS 2.0