Brunbrända ben



Var som sagt på sommarfesten i lördags och sommar = bara ben. Jag som då jobbat sedan i maj och sitter instängd hela dagarna har inte speciellt bruna ben… SUPRISE! Haha. Efter många år av erfarenhet har jag lärt mig att det går att fuska fram färgen också, men det krävs tålamod och noggrannhet!
 
Fuskade fram en underbar färg i lördags och fick många komplimanger men även frågor om hur jag fixat det så bra, tänkte tipsa er om hur jag går tillväga!
 
1.     Skrubba skrubba skrubba skrubba bort din döda hud! Raka inte benen eller något sådant utan skrubba hela kroppen för att huden ska vara så jämn och mottaglig som möjligt.

2.     Smörj in knäna, fötter och armbågar med en lotion innan du smörjer in dig med din brun utan sol produkt. Ta god tid på dig och var noga! Jag använder mig av Loréals Sublime Bronze Transparent Self-Tanning gel som jag ölskar och tycker ger en bra färg.

3.     Sedan är det bara att ha tålamod och vänta på att det ska torka!
 
Något bra att tänka på är att göra detta 1-2 dagar innan det ”speciella” tillfället för att färgen ska bli så bra som möjligt. Blir det fel kan du skrubba dagen efter också för att jämna ut tonen, det är också skönt att få duscha bort lukten, för det luktar verkligen inte gott…! Lycka till!
 
En annan solprodukt jag älskar är Hawiiana Tropics alla produkter, speciellt denna sololja med SPF i. Ger en snygg brun färg och så slipper man bränna sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0