A long weekend

Har haft en lång helg den här helgen också. Var "ledig" idag om det är vad man kan kalla denna dag? Var och fixade pass tidigt imorse eftersom mitt går ut den här månaden, sista minuten som alltid! Haha. sen bar det av hemåt för lite soltimmar och kvalitets tid med mamsen och sedna var det det fruktade läkarbesöket och anledningen till att jag varit lite frånvarande.
Hittade i fredags, lagom till helgen en knöl i bröstet. Aldrig kul och har aldrig hänt mig förut. Oron har varit på topp hela helgen men idag fick jag äntligen träffa läkaren som sa att jag inte har något att oroa mig för. Tydligen var det en lymfkörtel som svullnat upp och inget jag behöver oroa mig för. Såklart var det inget jag ens hade funderat på under min oroliga helg, mina lymfkörtlar svullnar knappt när jag är förkyld! Men det känns skönt nu att äntligen fått det bekräftat att allt ät lugnt och läkaren berömde mig för att jag kollat upp det.
Med detta vill jag uppmuntra alla andra tjejer där ute att kolla igenom brösten varje månad och att så fort det känna konstigt eller annorlunda åk in och kolla! Det är bara en läkarundersöknig, en undersökning som kan rädda livet på dig. i dagens samhälle har vi kommit så långt med forskningen kring bröstcancer att upptäcker man det tidigt är chanserna stora att man klarar sig. Så lova mig att checka brösten en gång i månaden, det kan rädda ditt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0